بسیاری از کمپانی‌های بزرگ تبلیغات خود روی Facebook  را قطع کردند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Mashable، کمپانی Facebook و پلتفرم آن، سال‌هاست به دلایل مختلف امنیتی، انسانی و حتی سیاسی زیر سوال رفته است.

در حال حاضر، Facebook به دلیل موضع سیاسی خود در جامعه‌‌ی آمریکا، زیر فشار زیادی قرار دارد.

برای افزایش این فشار، 19 کمپانی بزرگ تصمیم به قطع تبلیغات خود روی Facebook گرفتند.

درآمد اصلی Facebook همواره از بخش تبلیغات بوده است.

با شیوع ویروس کرونا و فلج شدن صنعت فناوری، وابستگی Facebook به درآمد تبلیغات خود حتی از قبل هم بیشتر شده است.

قطع تبلیغات این 19 کمپانی ضربه‌‌ی بسیار بزرگ مالی و اعتباری به این غول شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

شروع این مشکلات از جایی بود که مارک زاکربرگ، مدیر عامل Facebook تصمیم گرفت در مقابل پست‌های تحریک آمیز ترامپ، هیچ اقدامی نکند.

مدتی بعد کارکنان Facebook به سیاست‌های کمپانی معترض شدند.

حتی تعدادی از کارمندان اولیه‌‌ی Facebook که سال‌هاست کمپانی را ترک کرده‌اند نیز این اقدام Facebook را سرزنش کردند.

اکنون یک گروه با نام Stop Hate for Profit پا به میدان گذاشته است.

این گروه کمپانی‌های بزرگ و اسپانسر‌های تبلیغاتی را به تحریم کردن Facebook تشویق کرده است.

ظاهرا این حرکت موفقیت آمیز بوده است، زیرا اکنون 19 کمپانی بزرگ تبلیغات خود در قطع کرده‌اند.

در میان این کمپانی‌ها نام‌های Verizon، REI، Rakuten Viber، Upwork و Honda به چشم می‌خورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *